Jdi na obsah Jdi na menu
 

Tryskový dravec Barracuda

 


Kategorie - UCAV (Unmanned Comabat Air Vehicle, bitevní letoun bez posádky).

  S délkou osmi metrů, rozpětím sedmi metrů a hmotností tři tuny je o něco menší než stíhačka s posádkou, například Tornádo. Tryskové motory s tahem 1,4 t dodala kanadská firma Pratt and Whitney. Barracuda se tak stala největším bezpilotním letadlem v Evropě. Barracudu nelze zaměňovat s nějakým neohrabaným letounem řízeným pilotem ze země. Létá zcela samostatně, protože nese radar, který nepřetržitě porovnává zemský profil s daty uloženými ve speciální mapě.   Trup a nosné plochy letadla byly vyrobeny ve Španělsku a pro snížení hmotnosti jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Křídla jsou vyměnitelná. Pro let ve velkých výškách se nasazují dlouhá křídla a naopak, při vysokých rychlostech se používají kratší nosné plochy, čímž se šetří pohonné hmoty. Barracuda nebude většinou nasazována do bojových, ale do průzkumných operací. Je vybavena vysoce citlivými termokamerami a radarovými skenery. Proti dosavadním výzvědným letadlům není snadným cílem. Naopak, je rychlým, autonomním letadlem, které samo rozezná možné nebezpečí a dovede se mu vyhnout. Přitom posílá do centrály stejně kvalitní obrazy a informace jako jeho předchůdci. A možná i lepší. Letadlo se vyznačuje řadou technických zajímavostí. Absolutní novum v letecké dopravě jsou elektrické brzdy, jež jsou lehčí, díky karbonovému obložení tepelně odolnější a spolu s vybavením ABS zvyšují bezpečnost letadla.

 

t_baracuda_2_208.jpg